اخذ رتبه پيمانكاري چيست و چرا بعد از ثبت شركت بايد به دنبال گرفتن گريد كاري و رتبه خود باشند؟ چه كارهايي لازم است صورت بگيرد تا بهترين رتبه را براي شركت خود به دست آوريم؟ هدف از اخذ گريد چيست و چه اطلاعاتي لازم است كه در اين زمينه داشته باشيم؟
هدف از اخذ گريد شركت كاري بيشتر براي شركت در كارهاي بزرگ دولتي است چون براي شركت هاي پيمانكاري و خدماتي ارگان هاي مربوط به دولت اعلام كرده كه مي بايست حتما فرم رتبه بندي خود را به همراه داشته باشند.
براي شركت در رتبه بندي شركت مي بايست دو نوع هزينه اخذ رتبه ۵ را پرداخت كنيد تا ثبت تغييرات شركت انجام شود. نخست هزينه مربوط به مميزي كارهاي عملياتي شركت شماست و رساندن فرآيندهاي كاري در شركت به آن سطح از نمره اي كه قصد داريد دريافت كنيد. در اين زمينه با انتخاب كارشناس مورد نظر مي توانيد در مدت زماني مشخص به توانايي هاي فني و علمي مورد نظر دست يابيد.
اما هزينه اخذ گريد ديگر كه مربوط به سامانه ساجات و فيش هاي واريزي است كه براي تمامي شركت ها كه مي خواهند در اين رتبه بندي شركت داده شوند، ثابت است.
هزينه رتبه بندي شركت ها (هزينه اخذ رتبه) بايد در دو مرحله پرداخت شود. مرحله اول هزينه اي است كه براي آماده كردن مدارك مورد نياز صرف ميكنيد. مثل گرفتن كپي ها، آماده كردن روزنامه رسمي شركت، گرفتن فيش هاي واريزي كه از سامانه ساجات در زمان ثبت كردن درخواست رتبه بندي دريافت ميكنيد و … .
در مرحله ي دوم بايد براي اجرا كردن مقررات اخذ رتبه بندي شركتها و انجام شرايط مورد نياز به صورت عملي، هزينه هايي را بپردازيد .
هزينه اخذ رتبه ۵
اخذ رتبه مشاور نيز در اين دسته هزينه ها قرار دارد و در صورتي كه قصد داريد رتبه پنج پيمانكاري را دريافت كنيد، بعد از ثبت درخواست رتبه بندي شركت خود در سامانه ساجات، آماده كردن مدارك خواسته شده و همين طور انجام تمام مواردي كه به عنوان قانون هاي اخذ رتبه شناخته ميشوند، رتبه بندي شركت شما به پايان رسيده و ميتوانيد در مناقصات مورد نظر خود شركت كنيد .
اگر مي خواهيد اطلاعاتي كامل و كافي در خصوص مدارك مورد نياز براي رتبه بندي داشته باشيد همين الان در سريع ترين زمان ممكن مدارك مورد نياز را گردآوري كنيد و يا براي انجام فرآيند اخذ گريد با موسسه حقوقي ما جهت راهنمايي و مشاوره تخصصي براي اخذ رتبه پيمانكاري و رتبه مشاور تماس حاصل نماييد.
نحوه رتبه بندي شركت
دليل رتبه بندي شركت، افزايش اعتبار شركت و در نتيجه شركت در مناقصات مختلف و ايجاد قراردادهاي معتبر است. با رتبه بندي شركت ها، ميزان ارزش و اعتبار شركت مورد نظر در ارتباط با مهارت خواسته شده در مناقصات يا طرف قرداد مشخص ميشود و شانس موفقيت در اين موارد بيشتر ميشود.
تفاوت نحوه رتبه بندي در شركتهاي مشاور و پيمانكاري در درجات رتبه بندي آنها است. رتبه بندي در شركتهاي مشاور سه درجه و رتبه بندي شركتهاي پيمانكاري پنج درجه دارد كه درجات سه و پنج، كمترين سطح و درجه يك بيشترين سطح است .
براي رتبه بندي شركتها به سوابق كاري شركت و درصد موفقيت شركت در انجام پروژههاي قبلي توجه ميشود .
مراحل اخذ رتبه شركت
اخذ رتبه داراي مراحلي مي باشد كه لازم است شركت متقاضي به ترتيب اين شرايط را پشت سربگذارد و بعد جهت ثبت تغييرات شركت اقدام نمايد
- اولين كار اين است كه به سايت سامانه ساجات اخذ رتبه برويم و ثبت نام اوليه را در اين سامانه انجام دهيم. پس از ثبت نامه اوليه، يك شناسه و كد رهگيري به ما تعلق مي گيرد كه مي بايست اين كد را تا آخرين مرحله ثبت نام نزد خود نگه داريم.
- تمامي مداركي را كه اين سامانه از ما خواسته است را فراهم كنيم. براي راحتي كار قبل از شروع ثبت نام مي توانيم نسبت به اسكن گرفتن از اين مدارك اقدام كنيم و سپس در سريع ترين زمان ممكن آن را در سايت مربوطه بارگذاري كنيم.
- هم چنين مداركي را كه سامانه ساجات از ما خواسته است را مي بايست به مسئول مربوطه تحويل دهيم.
- دريافت حساب اين سامانه و پرداخت فيش هاي واريزي.( تمامي اين اطلاعات در سامانه ساجات رتبه بندي قرار گرفته است.)
- بعد از انجام دادن اين مراحل پيگيري هاي لازم را جهت ثبت مدارك و اطلاعات سازمان انجام مي دهيم تا بتوانيم را براي شركت خود به درستي انجام دهيم.
اخذ گريد شركت به نمره اي گفته مي شود كه بهد از مراحل ثبت شركت ، شركت هاي پيمانكاري و مشاوره اي بر اساس ميزان توانمندي هاي خود آ را رتبه بندي مشاور و رتبه بندي پيمانكار دريافت مي كنند و به همين دليل يكي از موضوعات اساسي در زمينه هاي كاري مختلف است. معمولا با اخذ گريد شركت مي توانند از نقاط ضعف و قوت خود مطلع شوند و بر اساس اين نقاط اهداف بلند مدت و كوتاه مدت خود را ترسيم كنند.
مراحل اخذ گريد يا رتبه بندي شركتهاي مشاور و پيمانكاري متفاوت است. اما به طور كلي هدف اخذ گريد در هر دو نوع شركت، ايجاد اعتبار لازم براي شركت مورد نظر براي دستيابي به قراردادها و شركت در مناقصات سودآور است.
در هنگام اخذ گريد شركت ، جايگاه واقعي آن در زمينه كاري مشخص مي شود و عيار واقعي توانمندي هاي سازمان را مي توانيم بشناسيم و نسبت به رقباي كاري خود را بسنجيم. پس چه خوب است كه هر هر چه سريعتر نسبت به اخذ گريد كاري خود اقدام كنيم.
جهت كسب اطلاعات و مشاوره در زمينه اخذ رتبه و تغييرات شركت همين الان مي توانيد با شماره هاي قرار داده شده در داخل سايت تماس بگيريد تا به بهترين شيوه ممكن راهنمايي شويد.
گرفتن گريد براي شركت
گرفتن گريد براي شركت توسط نهاد رياست جمهوري و معاونت عمراني استانداري ها تخصيص داده مي شود و در واقع معيار واقعي براي تشخيص صلاحيت يك شركت پيمانكاري و مشاوره اي است.
به وسيله ميزان رتبه اي كه به يك شركت تخصيص داده مي شود به صورت كلي مي توانيم به توانمندي ها و ويژگي هاي فني شركت اطلاع داشته باشيم و اين قضيه مي تواند جهت انتخاب شركت در زمينه هاي عمراني و آباداني بسيار موثر باشد.
از اين روي نهادهاي وابسته به دولت و شركت هاي بزرگ يكي از مهم ترين الزامات براي انتخاب شركت هاي پيمانكاري و مشاوره اي را گرفتن گريد بيان كرده اند، از اين روي هر شركت و مجموعه اي اگر مي خواهد به حيات خود ادامه دهد مي بايست نسبت به اخذ رتبه و گرفتن گريد كاري خود اقدام كرده باشد.
تنها معيار امتياز بالا گرفتن در اين رتبه بندي مطرح نيست چون همه ما مي دانيم كه يك شركت در ابتداي حيات خود هيچ نوع توانايي فني و رزومه كاري ندارد كه بخواهد رتبه بالايي را كسب كند، هدف از انجام دادن اين كار نشان دادن ميزان توانمندي هاي شركت و قدم گذاشتن در مسير پيشرفت و خوشبختي يك شركت است تا بتواند به بهترين نحو ممكن كارهاي خود را انجام دهد.
- یکشنبه ۰۶ مهر ۹۹ ۱۲:۵۴ ۹۲ بازديد
- ۰ نظر